Tuesday, August 25, 2009

Ramadhan Memory 1

Jarang2 aku menulis, hari rasa nak tulis sesuatu pulak.. yelah pasal buku teks accounting ready terbuka tunggu nak kena baca, mulalah tangan aku nak buat mende lain..

Ramadhan ni bulan paling mulia dan banyak kenangan, terutamanya waktu sekolah. Dulu aku sekolah asrama, masuk je petang team dewan makan mulai busy.. prepare juadah berbuka kat seluruh warga kolej. Untuk yang bukan turn jadik team, free time.. aku pulak menggoreng..goreng apa? goreng benda yang tak boleh dimakan, tapi boleh dirasa.. orang putih cakap 'feel' heheh.. walaupun brand kapok pun kapok la time tu mana nak ada duit beli gitar memahal.. tu pun jenuh kongsi dengan 'fellow' matrock batch aku yg mana tahu petik gitar gak..

Kalau tak aku mesti kat court.. tunjuk skill main volleyball kat adik-adik form bawah hehe.. tambah-tambah kalau yang melintas tu pompuan..
Bulan puasa kami selalunya main ala-ala show game.. tak boleh pulun nanti perit tekak dan tragedi memasukkan air dalam tekak akan berlaku. Dah la mata sesorang macam kucing ketakutan tengok adik2 pompuan lalu, ntah2 dapat lapar dan dahaga saja..

Ada masa aku sambung.. study dulu beb.. tua2 baru nak sambung balik. Later..

2 comments: